Páginas

dimecres, 10 d’abril del 2013

Bolso Hermes

Dissabte passat l'Elia va celebrar el seu aniversari i em va encarregar el seu pastís. Però no em va demanar que li fes un pastís qualsevol, així senzill, no... Sinó que... Us enrecordeu que vaig fer un curs amb la Berna García? Ho podeu veure aquí, bé de fet en vaig fer dos de cursos, l'altre és aquest. Doncs si... em va demanar que li fes el bolso de Hermes que vaig fer al curs! En un principi vaig pensar... uuuff no se pas si m'enrecordaré de fer-lo, a més té molta feina... Em quedarà un xurro... Però vaig acceptar, li vaig dir "Elia no et prometo res, però jo l'intento repetir! ^^" I aquest ha estat el resultat!

El pasado sábado Elia celebró su aniversario y me encargó su pastel. Pero no me pidió que le hiciera un pastel cualquiera, así sencillo, no... Sino que... Os acordáis que hice un curso con Berna García? Lo podéis ver aquí, bien de hecho hice dos de cursos, el otro es este. Pues sí... me pidió que le hiciera el bolso de Hermes que hice en el curso! En un principio pensé... uuuff no se si me acordaré de hacerlo, además tiene mucho trabajo... Me quedará un churro... Pero acepté, le dije "Elia no te prometo nada, pero yo lo intento repetir! ^^" Y este ha sido el resultado!


Com que s'ha de tornejar el pastís, pel bescuit vaig utilitzar una recepta de Madeira Sponge Cake (MSC). Aquest tipus de bescuit és més compacte, ideal per tornejar (donar forma) als bescuits ja que no s'esmolla al tallar-lo. Jo us recomano que feu el bescuit el dia abans del muntatge del pastís així no es faran gairebé gens de molles.

Ya que se tiene que tornear el pastel, para el bizcocho utilicé una receta de Madeira Sponge Cake (*MSC). Este tipo de bizcocho es más compacto, ideal para tornear (dar forma) a los bizcochos puesto que no se desmiga al cortarlo. Yo os recomiendo que hagáis el bizcocho el día antes del montaje del pastel así no se harán casi nada de migas.

MADEIRA SPONGE CAKE

Ingredients (per un motlle quadrat de 20cm):

* 4 ous pesats sense closca.
* El mateix pes que els ous de:
   - Mantega.
   - Sucre.
   - Farina (no de rebosteria).
* 1/2 sobre de llevat.
* 2 culleradetes d'essència de vainilla.

MADEIRA SPONGE CAKE

Ingredientes (para un molde cuadrado de 20cm):

* 4 huevos pesados sin cáscaras.
* El mismo peso que los huevos de:
- Mantequilla.
- Azúcar.
- Harina (no de repostería).
* 1/2 sobre de levadura.
* 2 cucharaditas de esencia de vainilla.


Elaboració:

Es bat la mantega a temperatura ambient amb el sucre fins que creixi. Anem incorporant els ous un a un sense parar de batre. Per últim incorporem la farina i el llevat tamisats.
Posem la massa en el motlle prèviament untat amb mantega, i amb el forn preescalfat a 160ºC el deixem coure uns 40-45 minuts amb calor a dalt i a baix.

Elaboración:

Se bate la mantequilla a temperatura ambiente con el azúcar hasta que crezca. Vamos incorporando los huevos uno a uno sin dejar de batir. Por último incorporamos la harina y la levadura tamizados.
Ponemos la masa en el molde previamente untado con mantequilla, y con el horno precalentado a 160ºC lo dejamos cocer unos 40-45 minutos con calor arriba y abajo.

Un cop fred el pastís, que l'haurem deixat refredar damunt d'una reixeta, l'emboliquem amb paper film i el reservem pel dia següent.
A l'endemà, tornejem el nostre bescuit amb la forma desitjada, en el meu cas en forma de bolso i farcim. Jo vaig fer una ganache de xocolata.

Una vez frío el pastel, que lo habremos dejado enfriar encima de una rejilla, lo envolvemos con papel film y lo reservamos por el día siguiente.
Al día siguiente, torneamos nuestro bizcocho con la forma deseada, en mi caso en forma de bolso y rellenamos. Yo hice una ganache de chocolate.


GANACHE DE XOCOLATA

Ingredients:
* 100 ml de nata líquida.
* 150 g de xocolata negra.

GANACHE DE CHOCOLATE

Ingredientes:
* 100 ml de nata líquida.
* 150 g de chocolate negro.

Elaboració:

Es trosseja la xocolata dins un bol.
En un cassó, es bull la nata líquida.
A continuació, s'aboca al damunt de la xocolata a poc a poc.
Es remena delicadament formant cercles concèntrics (començant sempre pel centre del bol) amb l'ajuda d'una espàtula.

Elaboración:

Se trocea el chocolate dentro de un bol.
En un cazo, se hierve la nata líquida.
A continuación, se aboca encima del chocolate despacio.
Se remueve delicadamente formando círculos concéntricos (empezando siempre por el centro del bol) con la ayuda de una espátula.


Quan ja estigui farcit i recobert tot el pastís amb ganache de xocolata, ens quedarà recobrir amb fondant i fer tots els detallets del bolso. I vet aquí on és tota la feinada del pastís! ^^

Cuando ja esté relleno y recubierto el pastel con ganche de chocolate, nos quedará recubrir con fondant y hacer todos los detalles del bolso. Y es aquí donde está todo el trabajo del pastel! ^^

I això és tot per avui! Què passeu un molt bon dia!

Y esto es todo por hoy! Qué paséis un muy buen día!



4 comentaris:

  1. Ya sabes lo que pienso yo del pastel...de este y de todos...que eres una crack!!!!!
    Muaka!!

    ResponElimina
  2. Ostres Montsee!! Quina feinadaa!! Sort q el resultat final es tan satisfactori q compensa totes les hores d feina!
    Petonets!

    ResponElimina
  3. No me lo puedo creer... ésto sí que es rizar el rizo. Te ha salido un 'pastel' de concurso. Felicidades!

    ResponElimina
  4. Hola,

    GENIAL !!!!! eTS UNA CRAK.

    Un peto.

    Raquel i Neus

    ResponElimina

Aquest blog creix gràcies als vostres comentaris, així que anima't i deixa el teu.
Este blog crece gracias a vuestros comentarios, así que anímate y deja el tuyo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis