Páginas

dilluns, 16 de desembre del 2013

Caga Tió

Caga Tió,
d'avellanes i torró;
tan si cagues com sinó
et donaré un cop de bastó.
Caga Tió!


El Tió és una de les meves tradicions preferides ara per Nadal. M'encantava fer cagar el Tió quan era petita, bé, de fet, encara em continua agradant.

El Tió es una de mis tradiciones preferidas ahora en Navidad. Me encantaba hacer cagar el Tió cuando era pequeña, bueno, de hecho, todavía me continúa gustando.



Si us enrecordeu, l'any passat en el Calendari d'advent del dia 24, vaig parlar sobre el Tió, i comentava que m'hagués agradat fer un tió de trapillo, però que el temps se'm va venir a sobre i no vaig ser-hi a temps. 

Si os acordáis, el año pasado en el Calendario de adviento del día 24, hablé sobre el Tió, y comentaba que me hubiera gustado hacer un Tió de trapillo, pero que el tiempo se me vino encima y no llegué a tiempo.



Així que aquest any m'havia proposat, tan si com no fer el meu Tió, i vet aquí que ja el tinc a punt, ben abrigadet per a que no agafi fred, i donant-li de menjar per a què ens cagui forces coses per Nadal.

Así que este año me había propuesto, sí o sí hacer mi Tió, y he aquí que ya lo tengo a punto, bien abrigadito para que no coja frío, y dándole de comer para que nos cague muchas cosas para Navidad.



Sabíeu que històricament, el Tió era simplement un tronc que es feia cremar a la llar de foc la nit de Nadal, o el mateix dia de Nadal, i que al cremar, donava béns tan preciosos com l'escalfor o la llum, i que de forma simbòlica oferia presents als de la casa: llaminadures, fruits secs, torrons, neules...? Deunidó com van evolucionant les tradicions!

Sabíais que históricamente, el Tió era simplemente un tronco que se hacía quemar en la chimenea la noche de Navidad, o el mismo día de Navidad, y que al quemar, daba bienes tan preciosos como la calor o la luz, y que de forma simbólica ofrecía presentes a los de la casa: golosinas, frutos secos, turrones, barquillos...? Ahí es nada como van evolucionando las tradiciones!


I a vosaltres, quina és la tradició d'aquestes festes que més us agrada?

Y a vosotros, qué tradición de estas fiestas es la que más os gusta?



6 comentaris:

Aquest blog creix gràcies als vostres comentaris, així que anima't i deixa el teu.
Este blog crece gracias a vuestros comentarios, así que anímate y deja el tuyo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis