Páginas

diumenge, 22 de juliol del 2012

Pa de pessic de les Carmelites Descalces de Sevilla

Fa dos dissabtes va venir la tieta Rosa a veure'ns a casa, i quan em va veure em va dir: "té, això es per tu, de part de la Laia, que avui ha fet un pa de pessic i ha de repartir això per què el facin tres persones més." Era un tupper amb una massa extranya i pestilent...! El cas és que ja n'havia sentit a parlar d'aquest pa de pessic, per un company de feina, el Luís, però no l'havia fet mai, ni l'havia tastat. La Laia a part de donar-me la "massa mare" que és com es diu, li va donar a la seva àvia un trosset del seu pa de pessic per tal que el pogués tastar. Estava boníssim, molt bo! Si voleu veure com li va quedar el pa de pessic a la Laia, teniu la oportunitat de fer-ho, ja que té un blog de cuina ple de receptes delicioses, es diu Delícies de Llimona; us convido a donar-hi un cop d'ull. ^^

Doncs bé, ara toca explicar una mica que és això del pa de pessic de les Carmelites Descalces de Sevilla. En el paper que em va donar amb la recepta, hi venia una breu explicació que diu així:
"És una antiga forma de realitzar un pa de pessic y es deia que la persona que t'entregués el vas amb la massa mare et desitjava sort i salut.
Es requereixen 10 dies per a la seva elaboració sense utilitzar batedora ni frigorífic o altres aparells moderns.
La tradició diu que la massa mare te l'han de donar i començar l'elaboració en dijous per a que el pa de pessic estigui llest el dissabte de la setmana següent."


Els passos a seguir durant aquests 10 dies són els següents:

DIJOUS: dia 1.
S'avoca el contingut de la massa mare que has rebut en un recipient de major tamany amb tapa, ja que la massa anirà creixent. Se li afegeix un vas de sucre i un altre de farina. NO ES BARREJA, ho tapem.

DIVENDRES: dia 2.
Es barreja tot ben barrejat amb una cullera.

DISSABTE: dia 3.
No es toca.

DIUMENGE: dia 4.
No es toca.

DILLUNS: dia 5.
S'hi afegeix un vas de sucre, un de llet i un de farina. NO ES BARREJA.

DIMARTS: dia 6.
Es barreja tot ben barrejat amb una cullera.

DIMECRES: dia 7.
No es toca.

DIJOUS: dia 8.
No es toca.

DIVENDRES: dia 9.
No es toca.

DISSABTE: dia 10.
Es preparen 3 vasos de la massa mare obtinguda, que s'entregaran a 3 persones per a que el següent dijous puguin començar el seu pa de pessic i a les que volguem desitjar sort i salut.
A la resta de massa mare se li afegeix: 2 vasos de farina, 1 vas de sucre, 1/2 d'oli d'oliva suau o gira-sol, 1 vas de llet, 1 vas de nous o ametlles picades (125g), un vas de panses sense os, 1 sobre sencer de llevat (tipus Royal), 2 ous, 1 poma trossejada, 1 pessic de sal, una cullerada de vainilla, i finalment la ratlladura d'una llimona/taronja.
La poma i les panses són opcionals (jo he prescindit d'elles), i he ratllat una taronja. Al pa de pessic pots afegir-hi el que més et vingui de gust, com per exemple pepites de xocolata!

Es barreja tot amb una cullera (res d'utilitzar batedora) i es posa al forn a 180ºC durant uns 40-45 minuts o fins que l'escuradents surti ben net.



> Aspectes a tenir en compte! 

- La massa mare fa mooolta pudor, mmm... no sabria com descriure-la, fa olor com a agri, a podrit, cada cop que ho destapis per avocar-hi ingredients o remenar, arrufaràs el nas i pensaràs "vols dir que això és comestible? No em farà mal? Segur que quedarà bo?" ^^ Com ja us vaig confessar m'encanta provar les masses crues, perquè les trobo boníssimes i així et fas una idea de com quedarà la cosa... però aquesta vaig ser incapaç de provar-la... no incita gens a tastar-la... xD

- Durant els 10 dies heu de deixar el recipient de la massa mare, en un lloc fresc i sec, res de neveres, feu-li lloc en un raconet de la cuina!

- La mesura del vas. El vas és el típic de tota la vida, el d'aigua, d'uns 200ml.

Sincerament, és un pa de pessic boníssim, surt molt esponjós. Val la pena la espera dels 10 dies.

I aquí estan els meus 3 vasets, amb la recepta i un mini tast del meu pa de pessic per als meus destinataris.





Tot llest per portar-ho als seus destinataris.


Si tens ganes de fer-lo però no tens la massa mare, la pots fer tu mateix:

INGREDIENTS PER A LA MASSA MARE:
1 vas de farina.
1 vas de llet.
1/2 vas de sucre.
1/2 sobre de llevat.

Unim tots els ingredients i no toquem fins al dia següent.
A partir d'aquí i sempre en dijous, ja podeu començar amb el vostre pa de pessic i seguint les guies de dalt.

Així doncs, ja no tens excusa per a fer el teu, aquí t'entrego el meu vas amb massa mare! Et desitjo sort i salut! ^^



Bon profit!


.mOntse.!

11 comentaris:

  1. Increïble la teva creativitat!!!!! ets la millor !!!!! a mi no em quedarà ni molt menys igual de boooooona.!
    petonets

    Lurdes

    ResponElimina
  2. Ja havia llegit sobre aquest pa de pessic en altres blogs, però el que m'ha agradat més és com has preparat els tres gots per regalar amb el tall per degustar i la recepta, molt i molt xulo. Ah, gràcies pel got virtual amb massa que ens has regalat ;-) espero que em quedi tan bo com a tu.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. De res ;) Oi tant! Et quedarà super bo! ja m'ho diràs ja! ^^
      M'encanta el craft!
      Petonets!!

      Elimina
  3. Montse! Els gotets t'han quedat encantadors! Els fulls, les bossetes... és tot moníssim!! On compres totes aquestes coses?

    M'alegra saber que et va agradar el pa de pessic i que el teu també hagi quedat molt bo :)

    Petons! <3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oi que es macu tot?? M'encanta el craf també! ^^ Doncs hi ha una botiga super xula a Bcn q es diu cromatismes q tenen moltes coses, i aqui a Terrassa n'hi ha una tot i q tenen menys cosetes q es diu tinta xina! En el meu apartat de botigues surten les dues i moooltes mes! També n'hi ha d'online!
      Petons!!

      Elimina
  4. Montse, gràcies a les teves inquietuts m'han desitjat sort i salut a través de la teva "massa mare", he estat afortunada per això i per descobrir el teu magnífic blog on es disfruta
    del que tu disfrutes, gràcies per deixar-ho compartir.
    enhorabona pel teu blog!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies! Espero poder continuar fent-vos disfrutar amb el que faig! ^^
      Petons!

      Elimina
  5. Hola, tot i que no coneixia el teu bloc fins avui m'animo a escriure't perque veig que ets molt curossa i detallista. He rebut la masa mare pero em trobo amb un dubte i estic a tres dies de fer el coc: en dissabte dividiré la massa mare i desde que la doni fins el dijous no se li ha de fer res?
    tant de bó em puguis ajudar i gràcies per en davant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Moltes gràcies per llegir el meu blog! A la pregunta que em feies en el teu missatge, no, no hi has de fer res a la massa mare que has de regalar, simplement la deixes tapada en el recipient que la vagis a entregar i ja està! Espero haver-te ajudat!

      Una abraçada

      Montse

      Elimina
    2. Perfecte, precisament es el que no sabia. El coc m'ha quedat perfecte, tan esponjos i gustós. Et seguiré visitant. Moltes gracies!

      Elimina

Aquest blog creix gràcies als vostres comentaris, així que anima't i deixa el teu.
Este blog crece gracias a vuestros comentarios, así que anímate y deja el tuyo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis