Páginas

divendres, 26 d’abril del 2013

Boles de paper niu d'abella / Bolas de papel nido de abeja

Avui us vull ensenyar una idea de decoració per a festes: les boles de paper de niu d'abella. Són tan boniques, m'encanten. M'agrada molt el colorit que tenen i la gran varietat de tamanys per poder jugar. Des d'ara em declaro fan d'aquestes boles!

Hoy os quiero enseñar una idea de decoración para fiestas: las bolas de papel de nido de abeja. Són tan bonitas, me encantan. Me gusta mucho el colorido que tienen y la gran variedad de tamaños para poder jugar. ¡Desde ahora me declaro fan de estas bolas!












{Fotos via Pinterest}


No he trobat massa llocs on venguin aquí aquestes boles, però alguns si, podeu mirar en My Little Party, Coccoli Home o en Kids Guay. També podeu animar-vos a fer-les vosaltres mateixes, jo he troabt aquest tutorial de la Marta Stewart.

No he encontrado muchos sitios donde vendan aquí éstas bolas, pero algunos si, podéis mirar en My Little Party, Coccoli Home o en Kids Guay. También podéis animaros a hacerlas vosotras mismas, yo he encontrado este tutorial de Marta Stewart.


Feliç dia d'inspiració.

Feliz día de inspiración.




dimecres, 24 d’abril del 2013

TUTORIAL: mini banderola per a pastissos / mini banderín para pasteles


Avui us porto un DIY molt senzillet de fer i que queda fantàstic damunt d'un pastís com a element decoratiu. Així que avui aprendrem a fer una banderola amb washi tape.

Hoy os traigo un DIY muy sencillito de hacer y que queda fantástico encima de un pastel como elemento decorativo. Así pues, hoy aprenderemos a hacer un banderín con washi tape.




Ara només falta un bon pastís on poder clavar la banderola.

Ahora sólo falta un buen pastel donde poder clavar el banderín.


Si voleu veure la recepta del pastís i el tutorial de la decoració, tant la de fondant com la de màniga pastissera, cliqueu aquí.

Si queréis ver la receta del pastel y el tutorial de la decoración tanto la de fondant como la de manga pastelera, clicad aquí.


Molts petons.

Muchos besos.


dimarts, 23 d’abril del 2013

Feliç Diada de Sant Jordi / Feliz Día de Sant Jordi




Diu la llegenda de Sant Jordi que...

fa molt i molt de temps al poble de Montblanc hi havia un drac monstruós, amb les urpes llargues i l’alè de foc. Aquest drac feia fugir al poble, matava la gent amb el seu alè i s’empassava les persones vives.

Els ciutadans, varen decidir donar-li dos ovelles cada dia per apaivagar la seva fam. Però el drac tenia tanta gana que aviat es van acabar les ovelles, les vaques, els bous, les gallines...

Dice la leyenda de Sant Jordi que...

hace mucho mucho tiempo en el pueblo de Montblanc había un dragón monstruoso, con las zarpas largas y el aliento de fuego. Este dragón hacía huir en el pueblo, mataba la gente con su aliento y se tragaba las personas vivas.Los ciudadanos, decidieron darle dos ovejas cada día para apaciguar su hambre. Pero el dragón tenía tanta hambre que pronto se acabaron las ovejas, las vacas, los bueyes, las gallinas...


El rei, junt amb el poble, desesperats, van decidir que cada dia farien un sorteig per donar una persona al drac per a que se la menges. 

Però un dia, el sorteig va voler que li toqués a la princesa, la filla del rei. El drac ja es llepava els bigotis, tan bonica i tan jove... devia ser ben suculenta!

El rey, junto con el pueblo, desesperados, decidieron que cada día harían un sorteo para dar una persona al dragón para que se la comiera. 


Pero un día, el sorteo quiso que le tocara a la princesa, la hija del rey. El dragón ya se lamía los bigotes, tan bonita y tan joven... debía de ser muy suculenta!


El rei estava molt trist, perquè s'estimava molt la seva filla, però la llei s'havia de cumplir.

Va arribar el moment de portar a la princesa allà on vivia el drac. El drac es moria de gana i mirava a la princesa amb ulls golafres, a punt per engolir la noia.

El rey estaba muy triste, porque quería mucho su hija, pero la ley se tenía que cumplir.


Llegó el momento de llevar a la princesa donde vivía el dragón. El dragón se moría de hambre y miraba a la princesa con ojos comilones, a punto para comerse la chica.


Però de sobte, quan el drac ja obria la seva gran boca per menjar-se d’una queixalada la princesa, va aparèixer, cavalcant sobre un cavall blanc i amb la seva llança i el seu escut daurat el cavaller Sant Jordi, per salvar la princesa de les urpes d’aquell enorme drac. Aquell cavaller va alçar la seva llarga llança i d’un cop el drac va caure a terra desplomat, amb la llança clavada al vell mig del cor. De cop, de la sang que vessava del drac en va sortir un roser, amb unes roses que brillaven amb la esplendor del sol, el cavaller Sant Jordi en va collir una, la més bonica de totes, va anar a la princesa i li va regalar.

Pero de repente, cuando el dragón ya abría su gran boca para comerse de un mordisco la princesa, apareció, cabalgando sobre un caballo blanco y con su lanza y su escudo dorado el caballero Sant Jordi, para salvar la princesa de las zarpas de aquel enorme dragón. Aquel caballero levantó su larga lanza y de un golpe el dragón cayó en tierra desplomado, con la lanza clavada en medio del corazón. De golpe, de la sangre que se derramaba del dragón salió un rosal, con unas rosas que brillaban con el esplendor del sol, el caballero Sant Jordi cogió una, la más bonita de todas, fue a la princesa y se la regaló.


El rei va demanar al cavaller que es quedés, però en Jordi havia de marxar per continuar repartint pau i llibertat pel món.

Des d'aquell dia el poble de Montblanc viu tranquil i en pau.

El rey pidió al caballero que se quedara, pero Jordi tenía que marchar para continuar repartiendo paz y libertad por el mundo.Desde aquel día el pueblo de Montblanc vive tranquilo y en paz.


La recepta tan de la massa de les galetes com de la glaça us la podeu descarregar ens els següents enllaços. Us he preparat un pdf per a que la pogueu tenir sempre a mà ja sigui a l'ordinador, o si voleu us la podeu imprimir. Espero que us agradi.

La receta tanto de la masa de las galletas como de la glasa os la podéis descargar en los siguientes enlaces. Os he preparado un pdf para que la podáis tener siempre que queráis a mano ya sea en el ordenador, o si queréis os la podéis imprimir. Espero que os guste.




FELIÇ DIA DE SANT JORDI!

¡FELIZ DÍA DE SANT JORDI!



dilluns, 22 d’abril del 2013

My Book WishList per Sant Jordi / My Book WishList para San Jordi

Demà a Catalunya es celebra el dia de Sant Jordi, patró de Catalunya junt amb la Mare de Déu de Montserrat. Declarada Festa Nacional de Catalunya per la Generalitat, tot i que aquest dia no és festiu laboral, sinó que és feiner i lectiu per als estudiants. Els carrers i les rambles s'omplen de gom a gom per celebrar aquesta festivitat. Les roses, els llibres i les senyeres ocupen els carrers i les places arreu del territori català. Per mi, és una de les festes més boniques, m'encanta l'aire que es respira en l'ambient aquest dia, i passejar per centre de la ciutat i veure el munt de paradetes que hi ha al carrer tant amb llibres com amb roses.
A la resta del món, aquest dia és conegut com el Dia Internacional del Llibre declarat per la UNESCO al 1995, com a commemoració per la mort de dos grans escriptors: Miguel de Cervantes i William Shakespeare.

Mañana en Cataluña se celebra el día de Sant Jordi, patrón de Cataluña junto con la Virgen de Montserrat. Declarada Fiesta Nacional de Cataluña por la Generalitat, a pesar de que este día no es festivo laboral, sino que es laborable y lectivo para los estudiantes. Las calles y las ramblas se llenan a tope para celebrar esta festividad. Las rosas, los libros y las señeras ocupan las calles y las plazas en todo el territorio catalán. Para mí, es una de las fiestas más bonitas, me encanta el aire que se respira en el ambiente este día, y pasear por centro de la ciudad y ver el montón de paraditas que hay en la calle tanto con libros como con rosas.
En el resto del mundo, este día es conocido como el Día Internacional del Libro declarado por la UNESCO en 1995, como conmemoración por la muerte de dos grandes escritores: Miguel de Cervantes y William Shakespeare.

Així doncs, avui us deixo amb la meva wishlist de llibres per aquest St. Jordi (tot i que en realitat, la meva llista és molt més llarga, on també s'inclou alguna novel·la... ^^).

Así pues, hoy os dejo con mi wishlist de libros para éste St. Jordi (aunque en realidad, mi lista es mucho más larga, donde también incluyo alguna novela... ^^).
  
I en aquest post, no em podia oblidar del fantàstic llibre que va publicar ara a principis d'abril Mr. wonderful, "Cosas no aburridas para ser la mar de feliz". Aquest llibre no el puc incloure en la meva wishlist, perquè no em vaig poder resistir a comprar-me'l dos dies després de que sortís a la venda... Per tant ja no és un desig... És una realitat!! :P M'encanta! Us el recomano al 100x100, si us agrada Mr. wonderful, us agradarà el llibre. Positivitat i motivació en estat pur!

Y en este post, no me podía olvidar del fantástico libro que publicó ahora a principios de abril Mr. wonderful, "Cosas no aburridas para ser la mar de feliz". Este libro no lo puedo incluir en mi wishlist, porque no me pude resistir a comprármelo dos días después de que saliera a la venta... Por lo tanto ya no es un deseo... Es una realidad!! :P Me encanta! Os lo recomiendo al 100x100, si os gusta Mr. wonderful, os gustará el libro. Positividad y motivación en estado puro!


A més a més, demà estaran en alguns Fnac de Barcelona signant llibres, si puc, m'escaparé a veure'ls i a que em signin el meu! ^^ Aquí teniu els horaris i els Fnac on estarà demà Mr. wonderful.

Además, mañana estaran en algunos Fnac de Barcelona firmando libros, si puedo me escaparé a ver-los y a que me firmen el mio! ^^ Aquí tenéis los horarios y los Fnac donde estará mañana Mr. wonderful.

Per cert, si cliqueu damunt dels llibres us portarà a una pàgina web on us podreu comprar el llibre (o comprar-me'l... :P).

Por cierto, si clicáis encima de los libros os llevará a una página web donde os podréis comprar el libro (o comprármelo... :P).


Volia compartir amb vosaltres també un projecte molt interessant que s'està duent fa alguns anys a Barcelona pel dia de Sant Jordi i també a altres ciutats. Si sou de Barcelona o us hi podeu apropar demà us animo a que hi participeu, jo com ja us he dit abans, si em puc escapar a Barcelona, demà hi aniré segur!
Doncs bé, el projecte es diu 1010 ways to buy a book (without money). El projecte el porten en Carlitos i la Patricia. Demà muntaran una paradeta on no es venen llibres amb diners sinó amb accions. El propi donant del llibre és qui assigna un valor en forma de acció: "Fer un petó a un desconegut", "trucar al teu pare i dir-li que l'estimes", "Somriure cada dia en el metro". La persona que vulgui comprar aquest llibre haurà de dur a terme aquestes accions.
Durant la primera celebració de 1010 ways to buy a book (without money) que es va celebrar per Sant Jordi de 2011 es van complir accions tan variades com: fer-se donant de sang, plantar un arbre o ballar la conga al mig del carrer.
No trobeu que és una fantàstica idea? Trobareu més informació en el seu esdeveniment de Facebook.


Quería compartir con vosotros también un proyecto muy interesante que se está llevando a cabo hace algunos años en Barcelona para el día de Sant Jordi y también en otras ciudades. Si sois de Barcelona u os podéis acercar mañana os animo a que participáis, yo cómo ya os he dicho antes, si me puedo escapar a Barcelona, mañana iré seguro!
Pues bien, el proyecto se llama 1010 ways to buy a book (without money). El proyecto es de Carlitos y Patricia. Mañana montaran una paradita donde no se venden libros con dinero sino con acciones. El propio donante del libro es quien asigna un valor en forma de acción: "Dar un beso a un desconocido", "llama a tu padre y dile que le quieres", "Sonreír cada día en el metro". La persona que quiera comprar este libro tendrá que llevar a cabo estas acciones.
Durante la primera celebración de 1010 ways to buy a book (without money) que se celebró en Sant Jordi de 2011 se cumplieron acciones tan variadas cómo: hacerse donante de sangre, plantar un árbol o bailar la conga en medio de la calle.
¿No encontráis que es una fantástica idea? Encontraréis más información en su evento de Facebook.



Ah! M'oblidava... El pastís del meu aniversari boníssim, tot un èxit! ^^ Podeu veure'l clicant aquí.

Ah! Me olvidaba... El pastel de mi cumpleaños buenísimo, todo un éxito! ^^ Podéis verlo clicando aquí.


Feliç dilluns pre-diada de St. Jordi.

Feliz lunes pre-fiesta de St. Jordi.



diumenge, 21 d’abril del 2013

Happy Birthday to me!!!



Siiiii!! Avui és el meu aniversari!!! "Què quants faig?" "No sabeu que a una dona no se li pregunta mai la edat? ^^" "Està bé... En faig 24! 24 ja....!!! Molts direu apaaa però si ets molt jove... Molt jove si... Però des de que vaig fer els 18, que els anys passen que ni m'assabento... I ara ja tinc un any més... ^^ (En fi... no em feu cas, que sóc molt exagerada... :P).

Siiiii!! Hoy es mi cumpleaños!!! "¿Qué cuántos hago?" "No sabéis que a una mujer no se le pregunta nunca la edad? ^^" "Está bien... Hago 24! 24 ya....!!! Muchos diréis alaaa pero si eres muy joven... Muy joven sí... Pero desde que hice los 18, que los años pasan que ni me entero... Y ahora ya tengo un año más... ^^ (En fin... no me hacéis caso, que soy muy exagerada... :P).



Doncs per l'ocasió he preparat el meu pastís preferit! El meu aniversari, no seria el meu aniversari sinó ho celebrés amb un pastís de mousse de llimona. M'encanta el pastís de mousse de llimona! Cremós, lleuger, digestiu, dolcet però amb el seu punt àcid... Fantàstic. Doncs cada any sempre l'encarreguem a la Pastisseria Núria el pastís, és la meva pastisseria preferida, ho fan tot tan tan bo. Però aquest any pobres, els hi hem fet el salt, i he decidit provar a fer-lo jo, aviam que tal em surt! ^^

Pues para la ocasión he preparado mi pastel preferido! Mi cumpleaños, no sería mi cumpleaños sino lo celebrara con un pastel de mousse de limón. Me encanta el pastel de mousse de limón! Cremoso, ligero, digestivo, dulce pero con su punto ácido... Fantástico. Pues cada año siempre lo encargamos en la Pastelería Núria el pastel, es mi pastelería favorita, lo hacen todo tan tan bueno. Pero este año pobres, les hemos hecho el salto, y he decidido probar a hacerlo yo, a ver que tal me sale! ^^














Encara no he tastat el pastís, serà per després de dinar, bona pinta la fa... Així que en el pròxim post us dic si no me he arrepentit de no encarragar el meu pastís d'aniversari a la Pastisseria Núria, i ha sortit bo!

Todavía no he probado el pastel, será para después de comer, buena pinta hace... Así que en el próximo post os digo si no me he arrepentido de no encargar mi pastel de cumple a la Pastelería Núria, y ha salido rico!


Aquest post l'estic enllaçant a la Festa d'enllaços del blog Personalización de Blogs.

Estoy enlazando este post a la Fiesta de Enlaces del blog Personalización de Blogs



Feliç diumenge!

Feliz domingo!



divendres, 19 d’abril del 2013

Pastís disseñadora de moda / Pastel diseñadora de moda


Dissabte passat va ser l'aniversari de la meva cosina Laura. Va fer 20 anys, i per celebrar aquest canvi de la dècada dels 10 als 20 li vaig fer un pastís molt especial. Com que està estudiant disseny de moda, la meva tieta em va proposar fer un pastís que portés elements relacionats amb el món de la moda. Així que vaig posar fil a l'agulla (mai millor dit... ^^) i em vaig posar a crear petits elements imprescindibles per a una dissenyadora de moda: teles, fils, agulles, botons...

El pasado sábado fue el aniversario de mi prima Laura. Hizo 20 años, y para celebrar este cambio de la década de los 10 a los 20 le hice un pastel muy especial. Cómo está estudiando diseño de moda, mi tía me propuso hacer un pastel que trajera elementos relacionados con el mundo de la moda. Así que me puse manos a la obra y me puse a crear pequeños elementos imprescindibles para una diseñadora de moda: teles, hilos, agujas, botones...


La recepta d'avui serà una mica llarga ja que us he volgut incloure un mini tutorial del pas a pas en imatges. No tinc imatges de tots els elements, però és que amb tantes coses no donava abast. Les fotos del tutorial no estan massa ben fetes, ja que estan fetes amb el mòbil i sense entretenir-me massa. Prometo que les imatges del pròxim tutorial que faci seran millor! ^^ ( És que això de coordinar-me per fer el que haig de fer i alhora anar fent fotos... encara no ho tinc massa dominat... hehehe).

La receta de hoy será un poco larga puesto que os he querido incluir uno mini tutorial del paso a paso en imágenes. No tengo imágenes de todos los elementos, pero es que con tantas cosas no daba abasto. Las fotos del tutorial no están muy bien hechas, puesto que están hechas con el móvil y sin entretenerme demasiado. Prometo que las imágenes del próximo tutorial que haga serán mejor! ^^ ( Es que esto de coordinarme para hacer lo que tengo que hacer y a la vez ir haciendo fotos... todavía no lo tengo demasiado dominado... jejejeje).


BESCUIT DE VAINILLA

Ingredients (per un motlle rodó de 25cm):

* 4 ous pesats sense closca.
* El mateix pes que els ous de:
   - Mantega.
   - Sucre.
   - Farina (no de rebosteria).
* 1/2 sobre de llevat.
* 2 culleradetes d'essència de vainilla.

BIZCOCHO DE VAINILLA

Ingredientes (para un molde redondo de 25cm):

* 4 huevos pesados sin cáscaras.
* El mismo peso que los huevos de:
- Mantequilla.
- Azúcar.
- Harina (no de repostería).
* 1/2 sobre de levadura.
* 2 cucharaditas de esencia de vainilla.




Elaboració:

Es bat la mantega a temperatura ambient amb el sucre fins que creixi. Anem incorporant els ous un a un sense parar de batre. Per últim incorporem la farina i el llevat tamisats.
Posem la massa en el motlle prèviament untat amb mantega, i amb el forn preescalfat a 160ºC el deixem coure uns 40-45 minuts amb calor a dalt i a baix.

Elaboración:

Se bate la mantequilla a temperatura ambiente con el azúcar hasta que crezca. Vamos incorporando los huevos uno a uno sin dejar de batir. Por último incorporamos la harina y la levadura tamizados.
Ponemos la masa en el molde previamente untado con mantequilla, y con el horno precalentado a 160ºC lo dejamos cocer unos 40-45 minutos con calor arriba y abajo.

Un cop fred el pastís, que l'haurem deixat refredar damunt d'una reixeta, l'emboliquem amb paper film i el reservem pel dia següent.
A l'endemà, tornejem el nostre bescuit amb la forma desitjada, en el meu cas en forma de bolso i farcim. Jo vaig fer una ganache de xocolata.

Una vez frío el pastel, que lo habremos dejado enfriar encima de una rejilla, lo envolvemos con papel film y lo reservamos por el día siguiente.
Al día siguiente, torneamos nuestro bizcocho con la forma deseada, en mi caso en forma de bolso y rellenamos. Yo hice una ganache de chocolate.


NOTA: un cop fet el primer bescuit en farem un altre, un per cada pis.

NOTA: una vez hecho el primer bizcocho haremos otro, uno por cada piso.


LEMON CURD

Ingredients:
* 200 ml de suc de llimona.
* Ratlladura de 2 llimones.
* 200 gr de sucre.
* 100 gr de mantega.
* 3 ous.

Ingredientes:
* 200 ml de zumo de limón.
* Ralladura de 2 limones.
* 200 gr de azúcar.
* 100 gr de mantequilla.
* 3 huevos.

Elaboració:

Barregem en un bol la ratlladura de les 2 llimones amb el sucre. Afegim la mantega, i escalfem al bany maria fins que la mantega es fongui.
D'altra banda, batem lleugerament els ous amb el suc de llimona, i els afegim a la barreja anterior. Coem al bany maria, removent de tant en tant , uns 15 minuts, fins que espesseixi i tingui la consistència d'unes natilles. Deixem refredar.

Elaboración:

Mezclamos en un bol la ralladura de los 2 limones con el azúcar. Añadimos la mantequilla, y calentamos al baño maría hasta que la mantequilla se funda.
Por otro lado, batimos ligeramente los huevos con el zumo de limón, y los añadimos a la mezcla anterior. Cocemos al baño maría, removiendo de vez en cuando , unos 15 minutos, hasta que espese y tenga la consistencia de unas natillas. Dejamos enfriar.


SWISS MERINGUE BUTTERCREAM

Ingredients:

* 100 g de sucre.
* 30 ml d'aigua. 
* 2 clares d'ou (preferiblement pasteuritzades). 
* 300 g de mantega. 
* 1 culleradeta d'extracte de vainilla. 

Ingredientes: 

* 100 g de azúcar.
* 30 ml de agua. 
* 2 claras de huevo (preferiblemente pasteurizadas). 
* 300 g de mantequilla. 
* 1 cucharadita de extracto de vainilla. 

Elaboració:

Posem al foc un cassó amb l'aigua, i el sucre. Quan bulli, deixem uns segons, i retirem del foc. En un bol, batem les clares a gran velocitat, i quan comencin a aixecar, anem afegint l'almívar calent en fil, fins a obtenir una merenga ferma, brillant i esponjosa. La merenga ha d'estar freda abans d'afegir-la a la mantega. En un bol apart, batem la mantega, afegim la merenga i l'extracte de vainilla, i batem de nou a gran velocitat fins a obtenir una crema de mantega molt esponjosa i lleugera. De vegades pot semblar que es talla, però si segueix batent acaba arreglant-se.

Elaboración:

Ponemos al fuego un cazo con el agua, y el azúcar. Cuando hierva, dejamos unos segundos, y retiramos del fuego. En un bol, batimos las claras a gran velocidad, y cuando empiecen a levantar, vamos añadiendo el almíbar caliente en hilo, hasta obtener un merengue firme, brillante y esponjoso. El merengue debe estar frío antes de añadirlo a la mantequilla. En un cuenco aparte, batimos la mantequilla, añadimos el merengue y el extracto de vainilla, y batimos de nuevo a gran velocidad hasta obtener una crema de mantequilla muy esponjosa y ligera. A veces puede parecer que se corta, pero si sigue batiendo termina arreglándose.

> Necesitarem també unes cuantes maduixes tallades per farcir el pastís.

> Necesitaremos también unas cuantas fresas cortadas para rellenar el pastel.


Un cop tenim el bescuit, el lemon curd, el swiss meringue buttercream i les maduixes tallades procedirem al muntatge del pastís.

Una vez tengamos el bizcocho, el lemon curd, el swiss meringue buttercream y las fresas cortadas, procederemos al montaje del pastel.





Després de cobrir tot el pastís amb la swiss meringue buttercream, ja podrem acabar de decorar el pastís amb els elements de costura que hem fet amb fondant.

Después de cubrir todo el pastel con la swiss meringue buttercream, ya podemos acabar de decorar el pastel con los elementos de costura que hemos hecho con fondant.






Quin element us ha agradat més? A mi la cinta mètrica m'encanta!! ^^

¿Què elemento os ha gustado más? A mi la cinta métrica me encanta!! ^^

El pastís va quedar boníssim, els convidats van quedar molt cotents i el més important de tot és que a la Laura li va agradar molt el pastís! ^^

El pastel quedó buenísimo, los invitados quedaron muy contentos y lo más importante de todo es que a Laura le gustó mucho el pastel! ^^


Aquest post l'estic enllaçant a la Festa d'enllaços del blog Personalización de Blogs.

Estoy enlazando este post a la Fiesta de Enlaces del blog Personalización de Blogs



Bon cap de setmana!

Feliz fin de semana!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis